Toen het voormalige tijdschrift Strictly Country 40 jaar bestond organiseerde ik met mijn vader een Farewell Reunion Festival in het toenmalige theater van Emmen. De Muzeval. 2011. Voorafgaand aan de plannenmakerij gingen we op bezoek bij Bé Holdtman. Hij organiseerde in de jaren 70 en 80 concerten in dat theater. 

Tijdens ons gesprek in zijn huis haalde hij herinneringen op. In zijn door rook doortrokken huis hingen foto's van hem met Del McCoury, Tim O Brien en meer grote namen die toen naar Nederland kwamen voor optredens in achterafzaaltjes én de Muzeval. Het centrum van de bluegrasswereld in Nederland. Ik weet niet voor hoeveel mensen dat gold, maar voor Bé was dat zeker het geval. Bij elk concert was de zaal vol, vertelde hij. Ook bij de mindere goden. Om dat voor elkaar te krijgen belde hij in de week voorafgaand aan het concert elke potentiele bezoeker op om ze naar De Muzeval te trekken. Wat een werk. 

Bé is al een paar jaar uit de tijd, maar altijd als ik reminders verstuur voor t een of ander denk ik aan Bé, en hoe vonkjes van zijn geestdrift toen in mij zijn overgeslagen en aangewakkerd. Wát een liefde voor muziek had hij.