Ritjes


Zal ik u even helpen met instappen meneer?

U krijgt er mijn lach bij, wat wilt u nog meer?

Naar de tandarts of de dokter

De kuilen op de Boslaan zal ik ontwijken

En ik mijd het stoplicht bij de Dordsestraat

Voor u nog us door de Hondsrugtunnel 

Rustig aan, daar er vaak een flitser staat


Zit uw driepuntsgordel vast mevrouw? 

Staat uw rolstoel op de rem? 

Zo voldoende ruimte voor uw been?

Naar de speelgoedwinkel

Een cadeau voor uw enige kleinkind

Ik breng u er met alle liefde heen 


Heeft u een uur staan wachten? 

Het spijt me, ik zie het maakt u confuus

Mijn welgemeend excuus 

Druk, het weer zit ook niet mee

Straks als u er veilig bent, kijkt u weer tevree


We zijn er bijna meneer, ik zal u helpen met uitstappen

Dank u, wat een mooie rit was het weer 

U moet weten mevrouw, zonder taxi kom ik anders nergens meer